Paddock ridning med instabil häst.

Mamma som var på väg hem från stan kom förbi med lite saker;
• hunter träns
• stigläder
• skydd till stigbyglar(vita)
• schabrak
• huva
• regntäcke (hans gröna ser ut som jag vet inte vad.)

Var ju tvungen att sätta på allt det nya och insåg att det orangea schabraket behöver tvättas!
Red i paddocken upplägget skulle varit att rida mycket skritt i låg form och rätt avslappnad trav.
Dock så höll inte Hobbe med. Han började med att börja rygga in i staket och rygga ur paddocken och vägra gå framåt när jag väl fick in honom igen så funka allt jätte bra, sen efter 10 minuter så börjar han igen men denna gång hade jag spö då sparka han bakut. Sen fin i 10 minuter sen likadant. Så såg hela vårat pass ut och sedan efter satt honom på plats tyckte jag vi hade färdig bråkat för dagen.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3317344/images/2012/pic_194079305.jpg" class="image">



Postat av: naxo - bloggen med tips!

sv: samma här. hafte n bra dag? :)

2012-03-15 @ 21:39:34
URL: http://naxo.blogg.se/




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?