Dåligt självförtroende och unghäst- dålig combo

Jag är i en svacka i ridningen nu.
Frågar mig själv om jag har tagit vatten över huvudet? Jag menar det är ett väldigt stort ansvar jag har genom att utbilda och försöka få fram en häst som kommer gå långt.
Jag köpte Hobbe då för att vi klickade, jag har aldrig mått så bra med en häst som jag gör med honom. Men jag visste också att det var mycket arbete och mycket tid som var tvunget att läggas ner på honom.
Nu frågar jag mig själv om jag tagit vatten över huvudet, var jag verkligen redo att köpa en häst som är riden i nästan bara 8 månader och 175 hög när jag knappt är 165.
Men på något sätt måste  det funka det finns inget annat val, jag älskar denna häst något otroligt och skulle inte kunna tänka mig något annat. Men han kommer inte kunna tävla nu i sommar eller i höst kanske inte äns nästa vår. Det är så lång väg kvar innan dess och en lång resa.
Jag har något otroligt stöd från min familj men även min tränare och utan de så skulle det aldrig gå.
Min mamma som är uppfödd med hästar och har har ridit hela hennes liv finns alltid med mig i stallet som hjälp och min tränare är bara ett telefon samtal bort om jag skulle behöva rådgivning.
Men någonstanns där påvägen brister min tro till mig själv, det som är viktigast genom att tro på sig själv. Jag klara av Hobbe under alla situationer då han tex. ställer sig och stegrar i paddocken eller börjar vrålbacka under ett pass eller när han blir stressad i boxen och står och slänger sig och stegrar.
Mycket jobb ligger bakom att jag kan hantera honom i alla situationer så som horsemanchip i paddock, en mjuk men bestämd han i ridining såsom på marken.
Han behöver en ledar men det behöver alla hästar.
Han kommer få stå i sommar 1-2 månader och vila upp huvudet och kroppen sen får vi börja om igen.
Vi klarar det till sammans med tid och tålamod.


Postat av: mamma

Du är otroligt duktig gumman, och Hobbe litar blint på dig. Det är du som måste jobba med din egna styrka, för den har du och när du tror på dig själv går Hobbe kanon! Men du måste SE dina mål! SE dit du ska och HUR du ska ta dig dit, och det gäller inte bara vid tävling utan i ALL träning, alla tillfällen när du och Hobbe är tillsammans. En bra dressyrhäst är som bäst när den är 12-14 år och om vår bebis räknas som 4-åring har han lång tid kvar men en rolig tid där du genom träning och med roliga upptåg tillsammans med Hobbe kommer att lära er MASSOR! JAG tror på dig, börja tro på dig SJÄLV!

2012-06-03 @ 17:04:08




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?