Underbart

Red dressyr för Lisa idag och började med att byta sadel till den nya Wintec sadeln som jag bytte järn i här om dagen.
Vi red fram på halvlånga tyglar så han ska hitta en balans och takt då han snabbt blir väldigt stressad och springig. Jag ska inte hålla för mycket i honom utan hålla en stadig ytter tygel och nästan glappa med innertyglen och när jag väl gjorde det så funkade det mycket bättre. Måste även träna på att ha kortare tygel för att få ihop honom mer. Han var ändå väldigt lugn i sitt grundtempo idag och funkade jätte bra idag!
Vi jobbade med lite olika men sen skulle vi gå på volt och flytta bakdelen på den öppna sidan av volten och det tyckte han var svårt och förstod inte riktigt. Fick dock en väldigt snygg piaffe, inte med flit men ändå haha!
galoppp arbetade också och då blev det väldigt svårt att hålla ihop honom. Skulle jobba på samma sätt med sträckt ytter men ingen hinner, men han blev väldigt stressad och på slutet blev han trött också.
Lisa hoppade upp och red honom ett tag på slutet också och jag måste säga att jag inte har en ful häst! Red några galopper efter Lisa ridit för att känna lite på honom och vi kom fram till att Lisa skulle rida fram honom nästa pass för att han skulle finna lite balans lättare.
Men Passet kändes SKIT bra idag och är så glad över honom!
Sedan duschade jag honom och jag blev nog blötare än han så då blev han billig igen... Nej skojjade bara min fina Hubbebubbehobbebobbe.
Natta har tagit alla bilder- http://nataliiee.devote.se/



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?